Otse põhisisu juurde

Teine ja ühtlasi ka viimane nädal õpilastega Taanis :)

Tere!
Nädalavahetus möödus meil üsna vabalt, kes pikutas, kes tegi koolitöid, kes käis šoppamas- puhkama peab ju ka :) Uus nädal algas meil taani keele õppimisega, mis osutus suureks väljakutseks, sest õppisime seda inglise keeles. Teisipäeval külastasime Taani versiooni Ahhaast- oli põnev. Kolmapäeval oli meil Kopenhaageni tuur ja neljapäeval külastasime Akvaariumi ja kolasime linnapeal. Reede on meil kolimispäev, ööbime Kopenhaagenis, et sealt laupäeval kell 8.00 koju sõita. Loomulikult naudime ka reede õhtul Kopenhaageni kultuuri. Loe mis muljed õpilastel II nädalast on:
Aleks-Taani keelt oli raske õppida kuna nemad hääldavad r tähte teistmoodi. Sellegipoolest oli õpetaja väga sõbralik ja abivalmis. Teisipäeval Experimentariumis käies oli palju huvitavat avastada, mis sest et enamus asju olid mõeldud palju noorematele. Huvitav oli lehma silma lahkamise tund, kus sai ka katsuda erinevate silma osade tekstuuri. Eriti meeldis sel nädalal Akvaariumi külastus, seal sai ka käe vette pista ning erinevaid mereelukaid katsuda, mis oli väga lahe. Seal oli ka väga lahe vihmametsa teemaline osa, kus loomad, linnud, putukad said vabalt ringi liikuda ja neid sai peaaegu, et katsuda. Kõige rohkem meeldisid akvaariumis vasarhaid.

Harald
- Mulle meeldis
Ringsted outlet’is ostlemas käia, kust sain endale sooja mütsi ja rohelise seljakoti. Nädalavahetusel sai ka kohaliku öö eluga tutvuda ja külastasime Crazy Daisy’s ja karaoke baari The Beach - eestlaste kombel ei jäänud ükski laul laulmata. Kolmest Kopenhaageni külastuspäevast meeldis mulle aga kõige rohkem teine, sest käisime jälle šoppamas ja sain Jack & Jones’ist uued püksid ja pluusi. Ma loodan, et ka viimane päev Kopenhaagenis tuleb põnev ja jään kindlasti igatsema Taanit ja siinseid inimesi kellega kohtusin.🙁

Timo-Taani keelt õppida oli hästi lahe. Õpetaja oli sõbralik ja tund möödus kiirelt.Taani Ahhaa oli huvitav ja suur, eriti lahe oli seal uurida kuidas töötab nafta. Kolmapäev käisime mööda Kopenhaagenit ja tutvusime kohalike vaatamisväärsustega. Neljapäeval külastasime akvaariumi kus oli palju huvitavat uurida.

Sofia-Teine nädal läks kuidagi kiirelt. Esmaspäeval õppisime taani keelt mida oli üpris keeruline kaasa hääldada jne. Teisipäeval käisime eksperintaariumis seal oli ka täitsa põnev  meeldis mängida neid mänge mis sai seal mängida nt mälu mängu või mõõta kui tugev sa oled jne. Kolmapäeval käisime linna vaatamas mis oli ka lahe käisime mingis pikas tornis kus oli väga kena vaade nägime väikest merineitsit. Neljapäeval käisime sinises plaaneedis nägime kalu ja mere loomi mis oli väga äge sain oma käe panna väikeste kalakeste juurde.

Liia -Teisel nädala alguses saime õppida natukene Taani keelt,mis oli natuke raske,aga huvitav. Teisipäeval,kolmapäeval ja neljapäeval käisime Kopenhaagenis. Saime avastada Experimentariumi,mis meenutab nagu Tartu Ahha keskust. Kolmapäeval oli meil palju kõndimist. Külastasime Rundetarn, mis on pea 35 meetrit kõrge. Vaade tornist linna oli väga ilus. Peale seda külastasime ka Amalianborgi lossi ja pärast jalutasime ka veel populaarse skupltuuri juurde Väike Merineitsi. Kolmandal päeval avastasime The Blue Planet ehk suurim Põhja Euroopa akvaarium,kus nägime erinevaid kalu jne. Käisime ka kiriku tornis,mis on siis inglise keeles stairway to heaven/ church of Our Saviour,mis on 90 meetrit kõrge. Vaade oli imetlusväärne. Parem,kui Rundetarnis.

Merily - Nädal on olnud pikk - sisukas ja vahva. Õppisime Taani keelt, mis oli oodatust raskem. Käisime Kopenhaagenis  ning seal sai end harida ja ka lõbutseda - mulle meeldis. Käisime "Stairway to heaven" kiriku tornis, mis oli minu jaoks väga suur eneseületus. 400 astet hiljem, lõpuks 95 meetri kõrgusel olles värisesin üle keha, kuid see vaade linnale oli seda väärt!
Kerli-Teine nädal Taanis oli väga põnev ja meeldejääv.Sai õpitud natuke Taani keelt, käia Experimentariumis, Akvariumis Blue Planet, No law tänaval jne. Praegusel hetkel jääb kõige rohkem meelde ikka kiriku tornis käimine, mis oli 90 m kõrgusel mööda treppe ning teises tornis, kus oli lõpus observatoorium. Kopenhaagenis on vaatamisväärsusi ikka palju. Aga ikkagi kiriku torni minek oli kõige suurem adrenaliinilaks, kuna sai mindud väljastpoolt torni üles ringselt, et näha linna tervelt. Siiamaani värinad sees, kui mõelda sellele. Lihtsalt väga võimas ekskursioon.

Signe- Teine nädal Taanis möödus väga seiklusterohkelt ning põnevalt. Taani keele õppimine oli omaette väljakutse, kuid õpetaja oli väga rahulik ja sõbralik. Kultuurireis Kopenhaagenis oli samuti mitmekesi. Käisime “Experimentariumis” mis oma olemuselt meenutab AHHAA keskust, kuid külastus oli hästi mitmekülgne ning silmaringi avardav. Kolmapäev möödus meil rohkem kultuursemalt, külastasime kunagist observatooriumi (Rundetaarn); proovisime kohaliku toitu; uudistasime Amelienborgi lossi ning tegime paar klõpsu Taani kuulsa “The Little Mermaid” juures. Neljapäevane päev oli seiklusterohke, kus avastasime vee maailma olemust (Blue Planet Aquarium). Minu lemmik osa oli seal nö. vihmamets, selle soe “kliima” ja rohelus tegid hingele pai. Kindlasti ei saa mainimata jätta päeva tipphetke, kus avanes võimalus ronida Our Saviour kiriku torni, mille nimeks on “Stairways to heaven”. See vaade oli hinge matvalt võimas!

Maarja Liis - Viimane nädal algas Taani keele õppimisega. Keele õppimine kinnitas, et tore on olla eestlane ja rääkida Eesti keelt, siis ei pea soe kartul suus kogu aeg rääkima. Kolm päeva oli meie koostatud sisutihedad kultuuriprogrammid. Külastasime Ahhaa-laatset muuseumi, suurt akvaariumi ning tutvusime Kopenhaageni vaatamisväärsustega. Kõige meeldejäävamal oli minu jaoks akvaarium, kus sai tutvuda nii Taani jõgede loomadega kui ka troopilistega, ning kalu ka puutuda.
Oli tore ja õpetaja loodan, et ka järgmisel aastal leidub õpilasi, kes antud kursusest osa tahavad saada!

Harry- Teine nädal Taanis algas Taani keele õppimisega mis oli suhteliselt keerukas “Mit navn er Harry” (Minu nimi on Harry). Teisipäeval külastasime Taani “AHHAA-d” mis oli üpris suur ning huvitav, nägime lehma silma lahkamist, kuidas silm töötab. Kolmapäeval tuurisime Kopenhaagenit ja tutvusime kultuuriga mis oli väga põnev, kogu aeg pidi vaatama, et jalgratturitele ette ei jääks. Neljapäeval külastasime akvaariumi kus tutvusime vee eluga, ja vihmametsaga. Nägime saarmate, piraajade ja haide toitmist ning osadele kaladele pai teha.

Kristiina- Viimasel koolipäeval sain aru kui keeruline on taani keel. Kirjapilt ja hääldused ei lähe üldse kokku ning r tähte peab väga imelikult hääldama. Järgnevatel päevadel saime käi Kopenhaagenis enda tehtud ja valitud plaanide järgi. Eksperimentaarium oli päris põnev. Arvan, et oleks sellest rohkem sillas olnud kui oleksin 10-ne. Kolmapäeval nägime rohkem arhitektuuri ja ajalugu. Rundetaarnist oli väga kena vaade linnale.  Proovisime ka traditsioonilisi toite ja nägime Väikest Merinetisit. Kõige rohkem sümpatiseeris neljapäev, kui käisime Blue Planet Aquariumis ja saime kalu näha ja katsudagi. Sealne külastus on üks mu eredamaid mälestusi kogu reisist. Jalutasime läbi Christiania ja edasi Nyhavni ja enne koduteed käisime peatänavat avastamas.

Kokkuvõttes oli tore ja õpetajana loodan, et ka edaspidi on õpilastel huvi selle kursusega liituda :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Õpilastega Taanis vol 2

Taaskord olen õpilastega jõudnud Taani rahvusvahelise klienditeeninduse kursuse raames. Meie õpiränne sai alguse 14.04.24, kui sõitsime Taani. Seekord kestis meie õpiränne 10 päeva ja koju tagasi sõidame 24.04.24.  Selle kümne päeva jooksul oli meil võimalus õppida koos Taani õpilastega majandust, majanduspoliitikat, kuidas valmistada äppi nullist  ja taani keelt. Avanes võimalus külastada Kopenhaageni erinevaid vaatamisväärsusi ja seekord saime käia ka Legolandis. Mida õpilased ise kogesid ja arvasid saad lugeda nende endi mõtetest:  VIVIKA: Erasmuse reis Taani hõlmas turundusstrateegiate õppimist, Taani ja Eesti heaolu süsteemide võrdlemist, äpi koostamist,  Kopenhageni tuuri ning külastusi Tivolisse ja Legolandi. Tivolis toimus põhjalik õppekäik, tutvustades nende ajalugu ja turundust. Äpi tegemise kogemus oli värskendav ja uudne, tehes reisi veelgi väärtuslikumaks. Kuid kõige meeldejäävamaks osaks osutus siiski Tivoli külastus, pakkudes nii uut infot kui ka meelelahutust. Kokkuvõtt

Esimene nädal Taanis- seekord koos õpilastega :)

Tartu VOCO ja ZBC kooli vahel loodud kursus “Rahvusvaheline klienditeenindus” on jõudnud lõpusirgele. Eesti õpilased tulid 2 nädalaks Taani, et tutvuda, kuidas siin koolielu käib ja loomulikult kogeda rahvusvahelist klienditeenindust. Esimene nädal on meil möödunud koolimajas huvitavaid asju tehes. Minul isiklikult on olnud väga põnev kogu seda kursust korraldada ja vedada. See on olnud suur väljakutse, kuid igat pingutust väärt. Loomulikult oli mul hea meel kõiki oma Taani kolleege näha ja oli tunda, et ka mina olin taaskord väga siia oodatu.  Järgnevalt saad lugeda iga õpilase mõtteid/kommentaare, mida nad see nädal on kogenud :)  Kerli : Koolis suht freedom tunne. Õppeained olid huvitavad eriti äpi tegemine. Õpilased viisakad ja sõbralikud.  Atmosfäär suht rahulik ja vaikne ning õpetajad lahedad, kes meil tunde läbi viisid, eriti IT õpetaja. Liia : Koolimajas on väga sõbralik keskkond,õpilased ja õpetajad on väga sõbralikud ja abivalmid. Samuti õpilased teevad meelsasti koostööd mei